Ajuntament de Palma

Rainbow colors

#Tupreguntes Llorenç Carrió (Cultura, Patrim, Mem. Històrica i pol. lingüística)

  30 comentaris  •  15-10-2018  •  Tu Fas Palma

#Tupreguntes és una iniciativa impulsada des de l'Àrea de Participació Ciutadana per apropar les inquietuds ciutadanes als polítics de l'equip de govern i donar resposta a moltes de les preguntes que tenen els habitants de Palma. Aquesta nova eina és una passa més per estar al costat i al servei dels ciutadans. Són entrevistes col·lectives, sense moderador, i és un espai on vosaltres decidiu quina pregunta feis, quines propostes exposau i/o quina iniciativa donau suport. A partir d'avui i fins al 26 d'octubre, podeu escriure totes les preguntes que tingueu cap al Regidor de Cultura, Patrimoni, Memòria Històrica i Política Llingüística. Les competències que té l'Àrea són els teatres, biblioteques, museus, banda de música municipal, patrimoni, recuperació de la memòria històrica, servei d'assessorament lingüístic, premis Ciutat de Palma, entre d'altres.

 

No hi estic d'acord 25%
4 vots

CARRIL BICI PASSEIG MARÍTIM-ILLETES

  4 comentaris  •  05-10-2018  •  Victoriarquette

Fa anys que som usuaria del carril bici i desde fa tres visc a Cala Major i m'he fet més conscient del problema d'accés dels veinats de PALMA que vivim en aquest barri cap el centre. Es curiós que el carril bici arribi a barris de Palma com Gènova (que està prou allunyat del centre) i no arribi a d'altres com Cala Major o Illetes...que estan més a prop, són molt freqüentats per molts ciutadans que aprofiten el Passeig Marítim per anar-hi al centre de manera neta i sana i també per molts turistes que lloguen bicicletes i volen atracar-se al centre des de les zones turístiques esmentades. Aquella Rotondeta final del carril Bici al Passeig Marítim a l'alcada de la pujada a Joan Miró pel carrer de la Pedrera és com una mutilació pels que vivim "un poc més enllà". Gabriel Roca és perillós i els ciclistes acabam anant per l'acera (que és prou ample durant un tram, fins el port) però amb l'afluència de grups de turistes que devallen dels Creuers i caminen per la zona en direcció centre o de tornada, cada vegada es fa més complicat compartir l'espai. 

No hi estic d'acord 0%
30 vots

Tramvia des de l'aeroport fins al centre

  6 comentaris  •  03-10-2018  •  Mabel

Tots els ciutadans som ben conscients del gran problema que suposen els embossos a l'autopista de Llucmajor, des del polígon de Son Oms fins al centre. El tramvia funciona molt bé a algunes ciutats europees i la nostra ciutat ja en va tenir, de fet , un bon tram fa alguns d'anys. També he sentit que això era un projecte en el qual es va estar treballant durant un temps, però que, finalment,no es va dur a terme.  Algú sap per què es va interrompre aquest projecte?

No hi estic d'acord 3%
67 vots

#Tupreguntes a Eva Frade (Regidora de Participació Ciutadana i Coor.Territorial)

  42 comentaris  •  01-10-2018  •  Tu Fas Palma

#Tupreguntes és una iniciativa impulsada des de l'Àrea de Participació Ciutadana per apropar les inquietuds ciutadanes als polítics de l'equip de govern i donar resposta a moltes de les preguntes que tenen els habitants de Palma. Aquesta nova eina és una passa més per estar al costat i al servei dels ciutadans. Són entrevistes col·lectives, sense moderador, i és un espai on vosaltres decidiu quina pregunta feis, quines propostes exposau i/o quina iniciativa donau suport. A partir d'avui i fins al 12 d'octubre, podeu escriure totes les preguntes que tingueu cap a la Regidora de Participació Ciutadana i Coor.Territorial). Les competències que té l'Àrea de Participació Ciutadana i Coordinació Territorial són les associacions de veïns, els casals de barri, els òrgans de participació, el portal tufaspalma.cat, les festes institucionals, la coordinació entre districtes, i molt més.

#Tupreguntes es una iniciativa impulsada desde el área de Participación Ciudadana para acercar las inquietudes ciudadanas a los políticos del equipo de gobierno y dar respuesta a muchas de las preguntas que tienen los habitantes de Palma. Esta nueva herramienta es una pasa más para estar al lado y al servicio de los ciudadanos. Son entrevistas colectivas, sin moderador, y es un espacio donde vosotros decidís qué pregunta hacéis, qué propuestas exponéis y/o a que iniciativa dais apoyo. A partir de hoy y hasta el 12 de octubre, podéis escribir todas las preguntas que tengáis para la Regidora de Participación Ciudadana y Coor.Territorial). Las competencias que tiene el área de Participación Ciudadana y Coordinación Territorial son las asociaciones de vecinos, los casals de barri, los órganos de participación, el portal tufaspalma.cat, las fiestas institucionales, la coordinación entre distritos, y mucho más.

 

No hi estic d'acord 25%
4 vots

cables electricitat al Carrer Virgili

  2 comentaris  •  28-09-2018  •  ILIE

Buenos días, llevamos mucho tiempo en la calle Virgili de Can Pastilla con importantes cables de electricidad que pasan por encima de la calle, suspendidos encima de la entrada al patio del edificio con peligro de caer encima de alguien, y en general enganchados de cualquier manera y colgando de los muros. Esta no es una calle aislada y abandonada para seguir con este tipo de cableado de hace 50 años, es una zona residencial bastante transitada y tambien turistica en verano. Ya no es solo por la imagen horible que da esos cables sino también por el peligro. Necesitamos que se tenga en cuenta arreglar esto en las proximas obras que se planifiquen en el barrio. 

No hi estic d'acord 0%
7 vots

#tupreguntes als Coordinadors de Districte

  2 comentaris  •  17-09-2018  •  Tu Fas Palma

#Tupreguntes és una iniciativa impulsada des de l'Àrea de Participació Ciutadana per apropar les inquietuds ciutadanes als polítics de l'equip de govern i donar resposta a moltes de les preguntes que tenen els habitants de Palma. Aquesta nova eina és una passa més per estar al costat i al servei dels ciutadans. Són entrevistes col·lectives, sense moderador, i és un espai on vosaltres decidiu quina pregunta feis, quines propostes exposau i/o quina iniciativa donau suport.

A partir d'avui i fins al 28 de setembre, podeu escriure totes les preguntes que tingueu cap als Coordinadors de Districte. Com sabeu, fan la coordinació de moltes actuacions que els municipals fan als barris de Palma, així com donar assessorament, impulsat iniciatives i activitats, oferir informació als ciutadans, entre altres.

Cada coordinador respondrà a les inquietuds ciutadanes referides al seu districte.

No hi estic d'acord 100%
1 vot

Tira'm els trastos!

  1 comentari  •  12-09-2018  •  GasparV

Hola

aquest servei està bé, però penso que té un problema quan la llista de coses a tirar és molt més curta que las coses a no tirar. No té molt de sentit portar-se'n una taula però deixar a terra les pates, metàl·liques. Tampoc que no s'en portin un TV vell y molts més trastos. No tots podem anar al Punt Verd del Polígon o el nostre vehicle no és adequat.

 

 

No hi estic d'acord 0%
22 vots

Es Carnatge

  2 comentaris  •  12-09-2018  •  Jaas1970

No sé, cómo es posible qué una entrada a una de las playas mas importantes y de las que más aporta como playa de Palma, tenga un espacio como es Carnatge sin acera para comunicar Can Pastilla con Coll den Rabassa. Una casa derruida donde van los pervertidos, un bosque sin cuidar, es una pena a mí parecer, se podia dar buen uso de este lugar, poniendo un pipican, bancos, caminos naturales, limpieza de matorrales, maquinas de ejercicio,  restaurar la casa y darle la explotación a alguien que se cuidará de abrir, cerrar, y vigilar. Tener un parque natural a la orilla del mar en plena ciudad no tendría precio.

No hi estic d'acord 0%
9 vots

Punt Verd del Poligon de Son Castelló

  Sense comentaris  •  12-09-2018  •  GasparV

Soy usuario de este Punto Verde, y he visto su evolución a lo largo de muchos años, desde que se creó. En mi opinión no está bien pensado.

El ciudadano suele llevar variedad de desechos, no siempre bien separados, y es una pesadez seguir las explicaciones de los vigilantes sobre el número de contenedor adecuado en cada caso. Lo razonable sería un contenedor para dejar todo y que, luego, los empleados de EMAYA hicieran la selección y reparto correspondiente. Pienso que ya hacemos bastante con llevarlos allá en lugar de abandonarlos junto  al REBUIG. Dado que se anotan con gran celo las matrículas y se comprueba -imagino- la residencia en Palma, estaría bien compensarnos esta colaboración con un descuento en el Impuesto de Circulación, por ejemplo.

Me ha gustado que: ¡por fin! puedo deshacerme de una vajilla, macetas de barro o cuatro ladrillos viejos y unos restos de PLADUR.

Saludos

 

No hi estic d'acord 23%
9 vots

Hort urbà Son Espanyolet. Accés a la xarxa municipal d'aigua.

  Sense comentaris  •  06-09-2018  •  Pinyol

EMAYA hauria d'instal·lar una escomesa d'aigua per donar servei al solar que ocupa el projecte col·lectiu Hort de Son Espanyolet????

No hi estic d'acord 7%
15 vots

Energía solar

  3 comentaris  •  31-08-2018  •  Myriam FG

En un viatge a diverses ciutat del nord de l'Estat vaig descobrir amb estupor i també amb vergonya que, malgrat les seves condicions metereologiques, amb un clima clarament més plujós que el nostre I amb moltíssims menys dies assoleiats, la senyalització i il.luminació dels carrers es nodreix amb plaques solars. Pens que una ciutat mediterránia com és Palma i a més capital d'una illa que hauria de tendir a l'autonomia energetica sostenible no es pot permetre el luxe de no adoptar aquesta tecnologia al sus carrers. 

No hi estic d'acord 3%
35 vots

Son Busquets

  Sense comentaris  •  30-08-2018  •  Myriam FG

En el año 2012, tras años de negociaciones, se diseñó un plan especial para el antiguo cuartel de defensa de la Carretera de Valldemossa (https://www.palma.cat/portal/PALMA/RecursosWeb/DOCUMENTOS/1/0_62829_1.PDF). Después de 6 años de la publicación del plan, las instalaciones e infraestructuras siguen deteriorándose y en estado de abandono, todo franqueado por unos altos muros al otro lado de los cuales hay un huerto que mantenían los militares y fauna y vegetación de muchos tipos, incluyendo árboles frutales como higueras. ¿No sería posible, mientras transcurren los años y seguramente décadas que han de pasar para que se inicie el plan, impedir el acceso a las zonas específicamente sensibles (edificios, barracones...) y abrir las puertas de esa zona verde a la ciudadanía y las familias?  Creo que se pierde una excelente y amplísima área pública de paseo y zona verde, posible eje cívico, vedada a los contribuyentes

No hi estic d'acord 0%
8 vots

Autobuses silenciosos

  5 comentaris  •  14-08-2018  •  Yo Mismo

Es por todos conocido y sufrido el nivel de ruido que tenemos que soportar los ciudadanos de Palma. Sería bienvenido que el ayuntamiento tomara la iniciativa para ir reduciendo el ruido en la ciudad, haciendo una ciudad más habitable. No basta con una ordenanza que ha quedado en papel mojado.

En este sentido hay que señalar que los autobuses urbanos de la EMT de Palma no pueden considerarse precisamente silenciosos. Además su molesto ruido, si tenemos en cuenta que su servicio comienza a las 6 de la mañana, llega a resultar irritante. El transporte público es una necesidad de cual no podemos prescindir y hay determinadas calles de la ciudad que soportan mucho tráfico particular y público. Sería muy bienvenido que el ayuntamiento, al decidir futuras adquisiciones de nuevos autobuses, tuviera en cuenta el nivel de ruido de los vehículos como un criterio de los más importantes.

No hi estic d'acord 3%
35 vots

#tupreguntes a Neus Truyol (Regidora d'Ecologia, Agricultura i Benestar animal)

  29 comentaris  •  09-07-2018  •  Tu Fas Palma

#Tupreguntes és una iniciativa impulsada des de l'Àrea de Participació Ciutadana per apropar les inquietuds ciutadanes als polítics del equip de govern i donar resposta a moltes de les preguntes que tenen els habitants de Palma.

Aquesta nova eina és una passa més per estar al costat i al servei dels ciutadans. Són entrevistes col·lectives, sense moderador, i és un espai on vosaltres decidiu quina pregunta feis, quines propostes exposau i/o quina iniciativa donau suport.

A partir d'avui i fins el divendres 20 de juliol, podeu escriure totes les preguntes que tingueu cap a la Regidora d'ecologia, agricultura i benestar animal, Neus Truyol. L'àrea té les següents competències: ecología, medi ambient, Emaya, benestar animal i agricultura.

S’intentaran contestar totes per ordre de suports.

No hi estic d'acord 0%
4 vots

#tupreguntes a Aligi Molina (Regidor d'Igualtat, Joventut i Drets Cívics)

  10 comentaris  •  02-07-2018  •  Tu Fas Palma

#Tupreguntes és una iniciativa impulsada des de l'Àrea de Participació Ciutadana per apropar les inquietuds ciutadanes als polítics del equip de govern i donar resposta a moltes de les preguntes que tenen els habitants de Palma.

Aquesta nova eina és una passa més per estar al costat i al servei dels ciutadans. Són entrevistes col·lectives, sense moderador, i és un espai on vosaltres decidiu quina pregunta feis, quines propostes exposau i/o quina iniciativa donau suport.

A partir d'avui i fins el diumenge 8 de juliol, podeu escriure totes les preguntes que tingueu cap al Regidor d'Igualtat, Joventeut i Drets Cívics, Aligi Molina. L'àrea té les següents competències: igualtat, Serveis d'Atenció de Violència de Gènere, Joventut, Drets Cívics, Majors, families, LGTBI i Migracions. 

S’intentaran contestar totes per ordre de suports.

 

No hi estic d'acord 0%
2 vots

Camions d aigua per ciutat

  2 comentaris  •  29-06-2018  •  Maria Rosa Mayol

Quin mes.arriben als camions d aigua, Palma far mala olor

 

No hi estic d'acord 25%
12 vots

Parc de Ses Fonts, que els nens de 6-15 anys disposin d'algo mes....

  2 comentaris  •  20-06-2018  •  David Ferradas Eiras

Hola, com nosaltres, moltes mares i pares porten els seus fills al parc de Ses Fons a Palma, quan són petits, entre 1 i 6 anys el parc de sorra esta  bé perquè es diverteixin i juguin, però el problema que parlem molts pares és a partir d'aquesta edat, no hi ha res que puguin fer, portar una bicicleta o una pilota o el que sigui i intentar passar la tarda, d'aquesta manera a més de dues taules de ping pong, ja que hi ha una part asfaltada, no estaria malament disposar d'alguna cosa mes, unes porteries, unes cistelles, etc, creiem que no suposa un cost significatiu i per a les nenes i nens seria una opció més de poder divertir-se fent esport. Això que li comento ho hem parlat moltes mares i pares de nens de 6 a 15 anys que no hi ha res per a ells, es disposa de molt espai i donaria un gran servei a moltíssimes nenes i nens. Una salutació, David.  

No hi estic d'acord 0%
15 vots

#tupreguntes Entrevista a Antoni Noguera (Batle de Palma)

  29 comentaris  •  18-06-2018  •  Tu Fas Palma

#Tupreguntes és una iniciativa impulsada des de l'Àrea de Participació Ciutadana per apropar les inquietuds ciutadanes als polítics de l'equip de govern i donar resposta a moltes de les preguntes que té la ciutadania de Palma.

Aquesta nova eina és una passa més per estar al costat i al servei de la gent. Són entrevistes col·lectives, sense moderador, i és un espai on vosaltres decidiu quina pregunta feis, quines propostes exposau i/o quina iniciativa donau suport.

A partir d'avui i fins el proper divendres 29 de juny, podeu escriure totes les preguntes que tingueu cap al batle de Palma, Antoni Noguera.

S’intentaran contestar totes per ordre de suports.

 

No hi estic d'acord 0%
7 vots

Benestsr Social

  2 comentaris  •  07-06-2018  •  Usuari eliminat

Quàn pensau posar ordre a Son Gotleu per qué torni a ser el barrí de gent treballadora que ha ser al seu temps.  A veura si hi haurà cualqú amb el talant i la capacitat de treura tota aquesta basura humana que hi habita ! 

No hi estic d'acord 13%
8 vots

Integracion

  1 comentari  •  07-06-2018  •  Usuari eliminat

hola! Regidora de bienestar social merce' borras para empezar no soy racista! en mi comunidad  hay muchas familias de etnia gitana y se portan  de maravilla.. lo que no estoy deacuerdo es como estan ustedes buscando pisos urgentemente para realojar a gente de son banya y los estan metiendo en barrios vunerables! Cuando en su momento se dijo que no se reolajarian  en estos barrios!   La degradación de barrios humildes es motivó de que ustedes no  estan haciendo las cosas bien! Las  prisas de desalojarlos y colocarlos en fincas que ya por si tienen muchos ploblemas de comunidad no seria mejor llevarlo a su comunidad y hacer un estudio? Es lo que pasa como yo no los tengo ..  cuando acabe el mandato ? Se acabara las ayudas? Seguro que si .. y despues ????? Hacer las cosas como toca  ... no hacerlo a escondidas como lo estais haciendo ! Sin consultar a nadie.. tienen un gran ploblema y cuando se termine el mandato la gente se acordara de ustedes por degradar unos barrios  de gente humilde ¡ Saludos

No hi estic d'acord 100%
2 vots

Vulnerables?

  2 comentaris  •  05-06-2018  •  Usuari eliminat

​​​​​hola! Me dirijo a usted regidora merce'  borras comentarle la equivocación de realojo son banya en barrios ( como dicen estedes vulnerables) cuando en su momento no se debían tocar .. lo estan haciendo a escondidas sin consultar a nadie y no soy racista ya que con los vecinos que comvivo son de varias nacionalidades incluido de etnia gitana !  Esta degradando mas los barrios que por si ya lo eran ( porque no lo meten en su barrio? Y cuando esten integrados lo mandan a barrios  vunerables .. seria una prueba piloto!a lo mejor funcionaria .  Repito no soy racista,! Las prisas por desmantelar son banya  y no encontrar pisos que se lo quieran alquilar conllevará a la degradación  a barrios de gente humildes!   Ya que los bancos ceden pisos de valor minimo!  Y ustedes no se preocupan quien viva en esas comunidades  ni  la situacion!  , las prisas son malas !    Mas mal  no se puede hacer .. saludos

No hi estic d'acord 0%
4 vots

IMAS servicios sociales y su funcionamiento

  1 comentari  •  06-06-2018  •  Usuari eliminat

e abierto este debate a ver si la gente pregunta

No hi estic d'acord 75%
4 vots

#tupreguntes Entrevista a Mercè Borràs (Regidora de Benestar Social)

  7 comentaris  •  01-06-2018  •  Tu Fas Palma

#Tupreguntes és una iniciativa impulsada des de l'Àrea de Participació Ciutadana per apropar les inquietuds ciutadanes als polítics de l'equip de govern i donar resposta a moltes de les preguntes que té la ciutadania de Palma.

Aquesta nova eina és una passa més per estar al costat i al servei de la gent. Són entrevistes col·lectives, sense moderador, i és un espai on vosaltres decidiu quina pregunta feis, quines propostes exposau i/o quina iniciativa donau suport.

A partir d'avui i fins el proper divendres 8 de juny, podeu escriure totes les preguntes que tingueu cap a la Regidora de Benestar i Drets Social, Mercè Borràs.

S’intentaran contestar totes per ordre de suports.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

No hi estic d'acord 0%
4 vots

Lengua de signos

  2 comentaris  •  25-05-2018  •  Usuari eliminat

A mi me gustaria q en los colegios dieran lenguaje de signos o al menos de optativa

No hi estic d'acord 6%
19 vots

plaça espanya

  2 comentaris  •  23-05-2018  •  Usuari eliminat

com volem que estigui la plaça espanya?

No hi estic d'acord 17%
6 vots

Ajuda sobre els debats

Inicia un debat per compartir punts de vista amb altres persones sobre els temes que et preocupen.

L'espai de debats ciutadans està dirigit al fet que qualsevol persona pugui exposar temes que li preocupen i sobre els quals vulgui compartir punts de vista amb altres persones.

Per obrir un debat és necessari registrar-se en Ajuntament de Palma. Els usuaris ja registrats també poden comentar els debats oberts i valorar-los amb els botons de 'Estic d'acord' o 'No estic d'acord' que es troben en cadascun d'ells.

Tingues en compte que un debat no activa cap mecanisme d'actuació concret. Si vols fer una proposta per a la ciutat o plantejar un projecte de pressupostos participatius quan s'obri la convocatòria, ves a la secció corresponent.

Citizen 4